Saturday, March 21, 2009

seLaMat mAju jaya kPd penDebaT muDa UPSI

hari ini akan berlangsung debat piala naib canselor upsi utk kesekian kalinya. jikalau dulu KHAR yg menjulang piala ini, kolej mana pula yg akan merebut piala ini.
well, aku juga terlibat secara langsung dalam pengendalian pertandingan ini dan rasanya ketiadaan senior2 debat sedikit terasa apatah lagi dalam memastikan kelancaran aktiviti ini.
pada hemat aku, pendebat2 muda upsi memiliki peluang yang cukup cerah untuk mewarnai arena debat IPTA cuma barangkali sedikit terikat tangan mereka kerana masih lagi tercari2 identiti diri untuk berdebat.

well, kepada sumer pendebat abg nk bagi nasihat ni: jgn terlalu terikat dgn cara berdebat senior, contohi kemahiran mereka bukan cara mereka berdebat kerana kita khuatir sindrom ini yg banyak berlaku kpd pendebat seluruh ipt. krisis identiti! fuh, agak kasar tapi itu realiti.

malam ini selepas isyak pusingan satu dan dua akan berlangsung. aku sedikit frust kerana tidak dapat mengikuti debat ini sepenuh masa kerana ada komitmen dengan sekolah.kalaula boleh cuti nak aja aku cuti.


so, kepada sumer pendebat selamat maju jaya dan tunjukkan kebolehan anda. yg pasti aku akan menjadi hakim yg telus tanpa memihak mana2 pihak. bagaimanapun, penghakiman aku tidaklah terlalu rigid dan skema (wah tips ni) sebab aku mengerti kebanyakan yg join debat ni sumer adik2 yg baru belajar. aku jua pernah merasa situasi yg sama, yg penting usaha.jadi, i really hope u can prove that u can do much better. :-p

2 comments:

  1. abg inra tq2 bagi semangat..... dapat gak bolos pg final..... alhamdulilah...

    ReplyDelete
  2. syukur..
    pastikan melatop kt final yer

    ReplyDelete